Bokning
Festlokalen bokas i Bokningssystemet. Bokning gäller från kl 12:00 hyresdagen till kl 12:00 dagen efter, då lokalen ska vara städad och iordningställd.
Boka nu
Hyra och betalning
Hyran är sön-tors 400:- och fre-lör 600:- per tillfälle och betalas via SEB kontonummer 5645 1011754, eller Swish nr 123 225 2963. Ange namn, adress (t.ex. ”8B-1102”) samt hyresdatum.
Betalning ska ske senast direkt efter att hyrestiden är avslutad.
Vem kan hyra?
Festlokalen kan hyras av medlem i Brf Limnologen 1 & 2, d.v.s. den som står som ägare av bostadsrätten, för att användas av medlemmen och/eller dennes/dennas familj med gäster.
Medlemmen har ansvaret för att ordningsreglerna följs, även om hen personligen inte deltar i festen/sammankomsten.
Uthyrning till icke-medlemmar sker inte. Det är inte tillåtet för medlem att hyra lokalen i eget namn, för att därigenom göra lokalen tillgänglig för icke-hyresberättigades arrangemang.
Utrustning
Festlokalen rymmer c:a 50 personer.
Föreningen tillhandahåller ett bassortiment av tallrikar, glas och bestick samt kaffegods. Det som inte finns, får den hyrande själv komplettera med. Förbrukningsmaterial såsom ljus, servetter och dukar ingår t.ex. inte. Likaså är sortimentet av kokkärl, serveringsporslin och uppläggningsbestick begränsat. Kaffebryggare finns, liksom keramikhäll med induktionsvärmeplattor.
Ordningsregler
- Rökning inomhus är inte tillåten.
- Djur får inte vistas i lokalen.
- Marschaller får inte placeras direkt på trädäcket eller träbänkarna.
- Använda grillar får inte ställas in i lokalen över natten!
- Tänk på ljudnivån, särskilt sommartid när glasdörrarna är öppna, så att man inte stör omgivningen.
- Den som hyr lokalen ska återställa möbler och städa ordentligt efter sig i festlokal, kök, hall och samtliga toaletter samt utanför, runt lokalen. Vid dåligt utförd städning debiteras 1000 kr för extern städning.
- Glas o porslin skall diskas och ställas tillbaka i respektive skåp. Se till att allt som tillhör lokalen blir kvar!
- Skulle något ha gått i kras – lämna ett meddelande om detta på diskbänken.
- Städmaterial finns i städskåpet. Dammsug och moppa golven samt töm alla papperskorgar, även på toaletterna. Ta med er soporna och lämna dessa på kommunens miljöstationer.
- Lämna lokalen i det skick ni själva vill finna den i. Eventuella klagomål om städning, eller andra brister, ska meddelas till lokalansvarig innan lokalen tas i bruk, för att kunna tas hänsyn till. Kontaktuppgifter finns vid bokningskalendern.